Fraser Island

31 augustus 2013 - Fraser Island, Australië

De excursie met overnachting op Fraser Island was fantastisch en erg bijzonder. Er was maar een klein groepje van 7 personen & driver dus mooi aantal. Met een super grote truck rij je het grootste zandeiland van de wereld op en kom je meteen een dingo tegen die een schildpad aan het verorberen is. Zonder 4 wheel drive kan je niet op het eiland komen en het is een drukte van jewelste op het brede strand. Zwemmen in de oceaan is op eigen risico want er kunnen haaien, walvissen dan wel dolfijnen zijn. Laatste twee soorten ook gezien. Haaien gelukkig niet, wel grote slang! ( vanuit de auto gelukkig ).

Het water is hier zó helder, wordt gezuiverd door het zand. Geen asfalt hier alleen zandwegen en dat houden zij ook zo want het staat niet voor niets op wereld erfgoedlijst.

De accommodatie was prima, mooie sterrenhemel en lekkere bbq. Vanmorgen walvissen, dolfijnen en schildpad gezien vanaf mooi uitkijkpunt, gezwommen in de Eli creek en lunch aan het strand. Kregen nog bezoek van dingo. Deze zag eruit als een leuke hond die je zo zou willen aaien.

Morgen weer vroeg dag want ik ga met Eleanor mee naar Anglican church en ontmoet daarna mijn neef Robin en zijn twee dochters.

Wordt vervolgd en geniet van de foto's

1. Martijntje:
    31 augustus 2013
    Wat enorm gaaf zeg! Lijkt me echt schitterend. Indrukwekkend en emotioneel als je walvissen en dolfijnen ziet he? Geniet verder!
  2. Patrice (Joep):
    Dat is top, zus!
    Doe de groeten aan Robin!
  3. Toos:
    31 augustus 2013
    Kan alleen maar weer, wat GEWELDIG zeggen!!!
  4. Hanneke en Peter:
    31 augustus 2013
    Hoe vond je het om walvissen te zien? Was je ook zo geraakt?
    Enne, geef je Robin, Nimue en Yasmin een dikke knuffel van ons?
  5. Carla:
    1 september 2013
    Moos, we worden hier hartstikke jaloers met zn allen, wat heb je het waanzinnig gaaf!! Ps nog een leuk nieuwtje: ik heb vandaag de iPod van Koen gevonden!