Uluru

22 augustus 2013 - Alice Springs, Australië

Dinsdagmorgen in alle vroegte vertrokken voor de 3 daagse excursie richting Uluru. Vanuit Alice Springs is dit nog zo'n kleine 500 km rijden maar daar draaien ze hun hand hier niet voor om. Nog voor de lunch hadden we al een eerste blik om deze fantastische rots en later hebben we weer van hem genoten en zijn hem half rond gelopen. Het hele rondje is zo'n 10 km maar daar was geen tijd voor. Prachtige foto's gemaakt en later zelfs op een uitkijkpunt sparkling wine gedronken tijdens zonsondergang. Geslapen in een tent waar gewoon fijne bedjes stonden en ik een tent voor mij alleen had, helemaal goed dus.

Volgende morgen vroeg op om van de zonsopgang te genieten vanaf een prachtig uitkijkpunt waar je écht niet de enige bent. Het uitzicht was schitterend, adembenemend kortom een héle bijzondere gebeurtenis. Daarna een flink stuk gelopen in de Kata Tjuta. Daarna camel hamburger gegeten en doorgereden naar de volgende kampeerplek midden in de bush. Vanmorgen mochten we een uurtje langer blijven liggen maar was nog vroeg eruit. Dit moet wel als je wilt gaan lopen want anders is het te warm, zelfs nu het hier nog winter is. Deze wandeling ( kings canyon) heb ik de light versie gedaan ( kings creek)want het zou weer rotsje op, rotsje af gaan worden kortom teveel van het goede.

Daarna dwars door de bush gereden over onverharde wegen om zo nog wat van het wildlife mee te krijgen maar het is bij wilde paarden gebleven. Er zouden ook kamelen te zien zijn.

Het was een leuke groep van 21 personen met allemaal verschillende nationaliteiten en leeftijden. Boven de 40 was ruim vertegenwoordigd. Kortom de oudere jongeren en er was zelfs een pittige dame bij van 74.

Om 18.30 u weer terug in de hostel. Morgen nog tot 16.00 u hier de tijd om Alice Springs te verkennen wat ik persoonlijk niet zo spectaculair vind maar het museum van de Flying Docters lijkt mij wel wat. Dan op naar Cairns waar ik morgenavond om een uurtje of 20.00 zal landen.

tot de volgende update

1. Simone de Meij:
    22 augustus 2013
    Wat een fantastische reis maak je! Gaaf hoor om Ayers Rock is het echt te zien. Ik vind de foto's al indrukwekkend!
  2. Ria van Dam:
    22 augustus 2013
    Helemaal jouw ding Mo en in balans, wat wil je nog meer!? Als er maar mensen om je heen zijn, dan samen genieten, toch! Al is het in de woestijn.Leuke foto's.
  3. Helen:
    22 augustus 2013
    Gorgeous photos. I've never eaten camel hamburgers. Was the meat tough because the old camels sure are tough! Sleeping in a tent in the outback is my kind of heaven. :)
  4. Toos:
    24 augustus 2013
    Wat een geweldige foto's en wat een avontuur en wat fijn dat je weer mensen om je heen hebt/ had....
    Paul en Betty waren hier vanmorgen en heb nu ook al de foto's van hun verblijf bij paul zijn dochter in Australië gezien en hij wilde ook weten hoe het met jou gaat daar! XxT.