Great Barrier Reef

25 augustus 2013 - Great Barrier Reef, Australië

Na een relaxt dagje op het strand te hebben doorgebracht gister was het vandaag weer vroeg de mand uit want  Great Barrier Reef  stond op het programma. Het waaide behoorlijk dus Van Dam was al gauw een soort van zeeziek en kon nog niet optimaal genieten van haar allereerste snorkel sessie.....maar gelukkig was er iemand vd bemanning zo aardig om mij op sleeptouw te nemen en hing met een hand aan een zwemband en met de andere probeerde ik foto's te maken met de onderwatercamera. Weer terug op de boot werd er even kort geluncht en doorgevaren naar een nog mooier plekje in the reef wat zij Paradise Reef noemen zoals de organisatie heel toevallig ook heet. Ik kreeg de smaak te pakken maar liet de band nog niet los, hoge golven, af en toe zeewater binnen maar wel erg mooie ervaring gehad! De terugtocht naar Cairns duurde weer twee uurtjes. Dit keer wat rustiger vaarwater en de zeilen werden nog gehesen zodat we voor de wind de haven in kwamen. Daar staat dan weer het busje klaar waarmee je fijn terug wordt teruggebracht. Dat is toch wel errrrugg prettig als dit allemaal al van te voren is geregeld. Vanavond maar eens lekker bij de plaatselijke Griek gegeten.

Morgen staat nog een hele mooie excursie op het programma. Het subtropische regenwoud voor de kenners Daintree / Cape Tribulation en de Mossman Gorge.

Dinsdag naar Richard & Eleanor toe. Vliegen naar Brisbane.

Tot volgende update van een mooi stukje Australië

1. Martijntje:
    25 augustus 2013
    Wowww! Dit leek mij een van de vele hoogtepunten van je reis! Een tip: als je nog een keer een trip per boot op zee maakt, altijd primatour innemen, altijd!
  2. Helen:
    25 augustus 2013
    I get sea sick too so I know how you felt but I am glad you still managed to see the wonders of the GBR. I am so jealous.
  3. Simone de Meij:
    25 augustus 2013
    Super, wat een ervaring. Ben jaloers!!
  4. Hans:
    Moos,

Zojuist al de verhalen gelezen en de foto's bekeken. Prachtig! Wat een indrukken moet jij verwerken. Geniet er van!!

Hans
  5. Vivienne:
    26 augustus 2013
    Wat een vervelend tripje ben je toch aan het maken :-)
    Het is dat je zo ver weg zit anders kwam ik je direct steunen! Geniet van je volgende excursie en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal en mooie foto's.
  6. Toos:
    26 augustus 2013
    Hé, is je harde schijf nog niet vol? Wat een ervaring en wat een mooie foto's. Kijk nu al weer uit naar je volgende bericht. XT